Los Angeles - City of Angels

Jag skrev nyss att en dröm jag har är att tillbringa sommaren i California, och jag tror nog att jag skulle landa i Los Angeles till sist. Där tror jag man kan hitta det mesta: allt från kändisar till shopping. Jag har aldrig varit döär, men jag har läst hyfsat mycket på nätet om staden och allt jag läser verkar vara helt i min smak. Frågan är bara om jag har råd att tillbringa någon längre tid i staden, det verkar inte gratis direkt. Framförallt inte om man vill ha lite fest och flärd också.
 
Jag har svårt att tänka mig att min garderob skulle vara nog flashig, även om jag har riktiga diamanter istället för strass på jeansen ;-). Det skulle bli till att spendera en hel del på nya kläder om jag skulle ta plats i Los Angeles festvimmel. Jag får se till att spela mitt bästa spel och vinna en hel del om jag skall ha en chans att förverkliga denna dröm helt ut. En resa har jag nog möjlighet att skrapa ihop till, men det där med champagne och lyx är en annan fråga.
 
Jag har som jag sa igår bara denna veckan kvar innan semester, men tyvärr blir det ingen sommar i California i år. Det räcker inte plånboken till alls, och jag får nöja mig med någon annan destination. Södertörn kanske. Men jag är glad ändå eftersom jag skall vara ledig. Jag skall faktiskt se till att spela en hel del poker från början för att se om jag kan få ihop en slant till en rktig utlandsemester. Jag tycker att jag är ganska bra, så jag borde ha en bra chans att få ihop semesterkassan. Men man vet aldrig, det kan lika gärna gå åt andra hållet och sluta med att jag förlorar alla de pengar jag har satt in. Men då blir det så, jag hoppas på det bästa.

Kommentera här: